.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پوتین شخصا تحولات را پیگیری می‌کند / تدابیر امنیتی تشدید شده‌اند
طبق اعلام سخنگوی کاخ کرملین، به دنبال تحولات ناشی از ادعای رئیس گروه واگنر مبنی بر هدف قرار دادن نیروهای این گروه از طرف ارتش روسیه، پوتین شخصا تحولات در این‌باره را پیگیری می‌کند.
پوتین شخصا تحولات را پیگیری می‌کند / تدابیر امنیتی تشدید شده‌اند

به گزارش شمال نیوز ، ساعاتی پیش پریگوژین، رئیس گروه واگنر مدعی شد که ارتش روسیه نیروهای این گروه را هدف قرار داده است و این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند.

 

مطابق این گزارش‌های تأیید نشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد. او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

 

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی واگنر همچنین ساعاتی پیش ادعا کرد که امشب به قضیه خائنین و مجرمین در اهانت به روسیه که شخص وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک است رسیدگی خواهیم کرد و حمله به واگنر را حل و فصل خواهیم کرد.

 

پوتین شخصاً تحولات روسیه را پیگیری می‌کند

 

سخنگوی کاخ کرملین در پی انتشار اخبار نادرست درباره حمله ارتش روسیه به گروه واگنر از سوی رسانه‌های معاند روسیه اعلام کرد که پوتین را در جریان اخبار کذب قرار داده‌ایم.

 

بیسکوف در جمع رسانه‌ها افزود: «پوتین را در جریان همه اتفاقات درباره اخبار منتشرشده درباره یوگنی پریگوژین قرار داده‌ایم و وی هم اکنون در حال اتخاذ تدابیر ضروری لازم در این زمینه است.»

 

پرونده قضائی برای رئیس گروه واگنر تشکیل شده است

 

کمیته ضدتروریسم روسیه در بیانیه‌ای گفت اف. اس. بی یک پرونده قضائی درباره «دعوت به شورش مسلحانه» از سوی رئیس واگنر باز کرده است. این کمیته گفته خواستار توقف سریع اقدامات غیرقانونی است.

 

گروه واگنر یک گروه شبه‌‎نظامی با وابستگی غیرمستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.

 

در بیانیه دیگری که ظاهراً متنسب به پریگوژین است او از مردم روسیه خواسته به خیابان‌ها بیایند. همچنین ادعا شده پریگوژین گفته که شویگو در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد و کنار لنین دفن خواهد شد.

 

سوروویکین ژنرال نیروهای مسلح روسیه نیز خطاب به، فرماندهان و سربازان "واگنر" گفت: ما هم خون هستیم، رزمنده هستیم، دشمن منتظر است که اوضاع سیاسی داخلی کشور بد شود، نمی‌شود در زمین دشمن بازی کرد. لازم است اسلحه را زمین بگذاریم و به محل استقرار برگردیم و همه مشکلات را فقط از طریق مسالمت آمیز تحت رهبری حل کنیم.

 

بیانیه سرویس امنیت روسیه (اف‌اس‌بی) درباره تحولات ساعات اخیر این کشور

 

دقایقی پیش خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که هیچ‌یک از اطلاعات منتشر در شبکه‌های اجتماعی از طرف یوگنی پریگوژین در مورد حملاتی که گفته می‌شود توسط وزارت دفاع روسیه به واحدهای واگنر وارد شده است صحت ندارد.

 

در این گزارش آمده است که اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه محسوب می‌شود.

 

همچنین به تشکیل پرونده قضائی نیز اشاره شده است به طوری که طبق گفته این خبرگزاری در ارتباط با تهدید تشدید رویارویی در فدراسیون روسیه، پرونده‌ای در مورد فراخوان برای شورش مسلحانه توسط پریگوژین باز شد.

 

سوروویکین ژنرال نیروهای مسلح روسیه نیز خطاب به، فرماندهان و سربازان "واگنر" گفت: ما هم خون هستیم، رزمنده هستیم، دشمن منتظر است که اوضاع سیاسی داخلی کشور بد شود، نمی‌شود در زمین دشمن بازی کرد. لازم است اسلحه را زمین بگذاریم و به محل استقرار برگردیم و همه مشکلات را فقط از طریق مسالمت آمیز تحت رهبری حل کنیم.

 

مرکز روابط عمومی اداره تحقیقات روسیه: اطلاعات منتشر شده صحت ندارد

 

تمام اطلاعات منتشر در شبکه‌های اجتماعی از طرف پریگوژین در مورد حملاتی که گفته می‌شود توسط وزارت دفاع روسیه به واحدهای واگنر وارد شده است صحت ندارد.

 

اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه است.

 

ما از مبارزان واگنر می‌خواهیم که دستورات جنایتکارانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای بازداشت او انجام دهند.

 

دفتر دادستان کل روسیه تعقیب قضائی پریگوژین را تأیید کرد

 

بیانیه دفتر دادستان کل روسیه: روز ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳ اداره تحقیقات FSB یک شکایت کیفری علیه پریگوژین ذیل بند ۲۷۹ قانون مجازات فدراسیون روسیه به دلیل سازمان‌دهی شورش مسلحانه تنظیم کرد. اقدامات او تحت ارزیابی‌های مناسب قانونی قرار خواهد گرفت. این جرم با حبس از ۱۲ تا ۲۰ سال قابل مجازات است.

 

تشدید تدابیر امنیتی در اماکن مهم روسیه

 

رسانه‌های نزدیک به دولت در روسیه تأیید کرده‌اند که پس از تهدیدهای فرمانده گروه واگنر شهر مسکو در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته و تدابیر امنیتی پیرامون اماکن مهم در این شهر افزایش یافته است.

 

خبرگزاری تاس روسیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که کرملین در پی صدور فراخوان فرمانده خیانتکار واگنر علیه نظام روسیه در مبارزه مسلحانه مردم علیه دولت اقدام به تشدید تدابیر امنیتی و آماده باش در همه نهادهای حساس دولتی و زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل برای حمایت همه‌جانبه در مقابل تهدید به خرابکاری در مسکو داده است.

 

مسکو ادعای وایرال شده در حمله به گروه واگنر را فریب رسانه خواند

 

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره ادعای حمله از خطوط پشتی ارتش روسیه علیه گروه واگنر را بی اساس، جعلی و صرفاً اقدامات فتنه‌انگیز رسانه‌ای خواند.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که همه اخبار و ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی درباره ادعای حمله از جبهه پشتی علیه گروه واگنر توسط وزارت دفاع روسیه جعلی و اقدامات فتنه‌انگیز رسانه‌ای بوده است.

 

وزارت دفاع روسیه در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید می‌کند که تمام پیام‌ها و فریم‌های ویدئویی که از طرف یوگنی پریگوژین در شبکه‌های اجتماعی در مورد ادعای "حمله وزارت دفاع روسیه به اردوگاه‌های واگنر" منتشر شده است با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.

 

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه افزود: نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به انجام مأموریت‌های رزمی در خط مقدم جبهه با نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می‌دهند.

 

واکنش مقام‌های آمریکایی به اختلاف میان واگنر و ارتش روسیه

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد واشنگتن در حال رصد وضعیت روسیه بعد از اظهارات فرمانده واگنر است. یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت: «مقام‌ها اظهارات پریگوژین را موضوعی فراتر از بیانات معمول او می‌دانند.»

 

به گفته این مقام آمریکایی واشنگتن معتقد است که گفته‌های جدید او بر خلاف اظهارات قبلی‌اش که نیروهای ارتش روسیه را به «بی‌عرضگی» متهم کرده بود نتیجه موفقیت‌های تاکتیکی ارتش اوکراین نیست.

 

معاون اول ستاد کل نیروهای مسلح روسیه:

آنچه اکنون در حال رخ دادن است واقعیتی آشکار است که من فقط می‌توانم جنون را توضیح دهم. اکنون کشور ما در سخت‌ترین وضعیت قرار دارد. مواردی که به تازگی شروع شده است، منجر به خسارات بزرگ می‌شود و در درجه اول سیاسی خواهد بود. فقط تصور کنید که غرب چقدر از کاری که شما اکنون می‌خواهید انجام دهید هیجان‌زده می‌شود.

 

فرماندهان ارتش روسیه از ادعاهای پریگوژین حمایت نکردند

 

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بیانیه‌های صادرشده از سوی ژنرال‌های ارشد ارتش روسیه و نهادهای امنیتی در این کشور نشان می‌دهد که یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر منزوی شده است.

 

به نوشته این روزنامه، معنادارترین انتقاد از پریگوژین از سوی ژنرال «سرگئی سوروویکین»، فرمانده نیروی هوافضای روسیه صادر شد که از دیرباز جزو یکی از متحدان اصلی پریگوژین در ارتش روسیه بوده است.

 

ادعاهای جدید فرمانده واگنر در پیام صوتی: وارد روستوف شدیم؛ از ما استقبال شد

 

وضعیت فعلی به این شرح است: امروز به ما حمله موشکی شد. بعد از آن حمله، بالگردها به ما حمله کردند و بعد حملات توپخانه‌ای شروع شد. دستورات از جانب فرمانده ستاد مشترک ارتش روسیه بعد از دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع برای نابودی واگنر صادر شده بود.

 

در حال حاضر ما از مرزهای کشور در همه مناطق عبور کرده‌ایم. گاردهای مرزی به سمت ما آمدند و سربازان ما را در آغوش گرفتند. الان داریم وارد روستوف می‌شویم. یگان‌هایی از وزارت دفاع یا سربازان وظیفه‌ای که برای سد کردن پیشروی ما آورده شده بودند از سر راهمان کنار رفتند.

 

ما با بچه‌ها نمی‌جنگیم. بچه‌ها را نمی‌کشیم. شویگو دارد با آوردن سربازان آموزش‌ندیده و از جمله سربازان وظیفه به جنگ، کودک‌کشی می‌کند.

 

شورای امنیت ملی آمریکا: تحولات داخلی روسیه را به شدت زیر نظر داریم

 

در ادامه واکنش‌ها به شبه‌کودتای شماری از فرماندهان نظامی گروه واگنر علیه نظام روسیه، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که شورای امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه‌آی اعلام کرد که تحولات داخلی روسیه را به شدت زیر نظر داریم و با متحدان غربی خود درباره آن رایزنی خواهیم کرد.

 

فیلم حمله نیروهای مسلح روسیه به اردوگاه واگنر جعلی است

 

مجری کانال یک روسیه اکاترینا آندریوا در گزارشی از ویدئوی ادعایی حمله نیروهای مسلح روسیه به گروه واگنر، علت جعلی بودن این ویدئو را اینگونه توضیح می‌دهد:

 

اولین نشانه عدم وجود سایر شواهد در ویدئوها است. دوم اینکه بیانیه‌هایی از طرف یوگنی پریگوژین در قالب پیام‌های صوتی منتشر شده است که ابرداده‌های آنها یکسان است: همه پیام‌های صورتی به طور همزمان و از قبل ضبط شده و با تأخیر در کانال خبری آنها منتشر شدند. سومین نشانه جعلی بودن این ویدئوها این است که از لحظه انتشار ویدئو با عواقب ادعایی حملات نیروهای مسلح روسیه به واگنر تا زمانی که اولین ویدئو منتشر شده است، تنها ۱۵ دقیقه است. با تمام فناوری‌های مدرن، به سختی این کار امکان پذیر است.

 

مجری این کانال تلویزیونی در پایان افزود: برای جمع‌آوری تمام گزارش‌ها از میدان حادثه در این مدت زمان کوتاه غیرممکن است، باید زمان کافی برای تجزیه و تحلیل و پیام‌ها واطلاعات را نیز در نظر گرفت که نشان از ساختگی بودن این پیام‌ها و ویدئوها دارد.

 

فرماندار شهر روستوف از شهروندان خواسته در خانه بمانند

 

واسیلی گولوبف، فرماندار روستوف در تلگرام نوشته: «وضعیت کنونی نیازمند تمرکز حداکثری تمامی نیروها بر حفظ نظم و قانون است». او گفته نیروهای پلیس و دیگر نهادهای انتظامی و نظامی در حال انجام همه اقدامات ضروری برای حفظ امنیت شهروندان و منطقه هستند.

 

در ادامه اقای گولوبف از شهروندان روستوف خواسته: «لطفا همگی آرامش خود را حفظ کنید و در خانه بمانید». رهبر گروه واگنر، یوگنی پریگوژین، ساعاتی پیش بدون ارایه شواهدی مدعی شد که نیروهای تحت امر او از چند نقطه وارد خاک روسیه شده‌اند.

 

در همین حال، خودروهای نظامی روسیه در منطقه روستوف مستفر شده‌اند و تصاویری از استقرار آنها در شهرهای این منطقه مخابره شده است. روستوف در ۱۰۰ کیلومتری مرز روسیه با اوکراین واقع شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.